kamu dan mimpi


tersentap dalam lena yang panjang , dengan peluh yang membasahi tubuh, aku cuba untuk bertenang . mimpi yang pelik tadi masih segar didalam ingatan aku seakan itu semua adalah kenyataan , seperti benar benar terjadi buat aku hampir menangis , aku kerling komputer riba disisi wajahnya yang aku lampirkan dihadapan membuatkan aku berasa sedikit tenang lantas tanpa fikir masa akan waktu itu , aku terus mencapai telefon bimbit lalu nombornya aku dail .

" heloo , kenapa nie ? "

suara dari gagang sebelah sana membuatkan air mata aku hampir mengalir .. aku cuba tenangkan diri lagi , menarik selimut hingga menutup seluruh tubuhku , hawa dingin itu tak mampu untuk mengeringkan peluh yang membasahi tubuh aku .

" awak , saya takut . saya mimpu buruk " .

ngaduku kepadanya , masih lagi dalam ketakutan akibat mimpi itu , pertama kali aku mimpi begitu dan aku dapat rasakan perkara yang tidak baik bakal berlaku , tak mungkin sekadar ilusi .

" takde apa la awak , mainan tidur je .. dah lah awak pergi tidur balik erk . saya teman awak sampai awak tidur " .

katanya lembut memujuk aku , aku terdiam , ahhh lelaki ini sering ada saat aku perlukannya ,terlintas dihati untuk bertanya kenapa pada waktu ini , dia masih lagi berjaga .

" awak tak tidur lagi ke ? "

tanyaku padanya dan jawapan dia cukup mengejutkan aku , apa maksudnya , apa kaitannya .. aku bingung memikirkan hingga tertidur sambil mendengar setiap hembusan nafasnya dan suara lembutnya di sebalik corong telefon itu .

--

" saya terjaga terus teringat awak dan saya nak hubungi awak, nak cakap itu cuma mainan tidur tapi awak dah pun hubungi saya dulu " .


6 comments:

Unknown said...

leh jadik novelis dah ni..anyway..nak tnya ni..tang mana aku nak add fb hang eh..aku nak tanya sal design blog

monologmalamhari said...

jiji yu : haha lambat lagi untuk jdi novelis . masih perlu banyak membaca .. btw thanks ..

ermm kau bagi link fb kau la .. aku add .. senang sikit .

Unknown said...

ayat ko tu dah ada bebunga blog dah..ahahah

https://www.facebook.com/ggyue?ref=tn_tnmn

bila ko dah add..pm la sikit..ehehhe...

Andzar said...

nice story and sweet bf...
:)

monologmalamhari said...

azizi azahazuhari : hahaha .. hope juga bole jadi novelis ..

monologmalamhari said...

muhamad andzar : thanks :)