memori indah

"sayang" . panggilnya lembut . " tak habis lagi ke ? "

aku yang masih lagi dimeja dengan secawan kopi yang sudah pun sejuk terus memandang wajahnya lembut . kalau boleh mahu sahaja aku biarkan semua ini lantas mendapatkan dirinya , merangkul kemas tubuhnya , untuk rasakan sedikit kehangatan. namun aku tak mampu .

" belum lagi sayang ,  pergilah tidur dulu " .

kataku terus mengadap skrin komputer untuk menyiapkan kerja kerja yang tertunggak . aku perlu siapkan semua ini sebelum munculnya november . dia datang menghampiriku lalu tubuhku dirangkul kemas dari belakang, meletakkan dagunya diatas bahuku lantas pipiku dikucup . 

" tapi sayang , dari tadi you tidak berganjak, you perlukan rehat sayang . " 

katanya lembut masih lagi tubuhku didalam pelukkannya , lapar dan penat yang datang menjengah terus hilang bersama damainya aku rasa bila berada dipelukkannya .

" ada lagi sedikit sayang , nanti dah siap i temankan you tidur ye .. dah dah pergilah tidur esok nak kena bangun awal kan sayang . " 

balasku lembut dan dia tersenyum memandangku lagi dan seraya itu satu lagi kucupan hinggap dipipiku . aku tersenyum membalas pandangannya , dia terus menarik tanganku pergi ke ruangan piano tempat dimana dia sering meluahkan rasa cintanya padaku . 

dan aku terus mendengar setiap butir kata cinta yang terbit dibibirnya yang direka khas hanya untuk aku . keletihan yang tadinya terasa terus hilang bersama merdunya melodi yang dimainkan . 

aku terus terusan tersenyum memandang redup wajahnya .


No comments: