insane #29

 

"aku nak tanya satu benda nie, kau rasa kau mampu untuk jawab tak?"

tanyaku ringkas, sejenak dia kaku tanpa ada sebarang pergerakan lantas memandangku lama. Masih lagi kaku membisu, membuatkan aku terfikir sulit sangat ke apa yang aku nyatakan ni? monologku sendiri.

"aku nak tanya ni?" nada kian berubah apabila melihat dirinya masih lagi diam membisu.

"hah tanya la." jawabnya ringkas 

"aku dah masuk sangkar kan, ini sangkar aku kan.?" tanyaku tanpa memandang wajahnya yang jelas merenung setiap inci wajahku.

"maksud kau?" soalanku dibalas dengan soalan, membuatkan aku sedikit tidak selesa, aku tak tahu sampai bila perlu untuk aku nyatakan yang aku paling tak suka kalau soalanku dibalas dengan soalan, pbualan yang ringkas menjadi sangat rumit.

"ntah, aku cuma rasa aku dah masuk sangkar balik je, jadi aku tanya kau untuk kepastian, aku dah masuk sangkar kan?"

dan dia hanya diam membisu.


No comments: