cinta 2



pagi itu aku bangun ditemani dia yang berada disebelahku , nyenyak tidurnya sampai dia tidak sedar aku mengucup lembut pipinya . lantas aku tersenyum melihat tenang wajahnya .

" sayang , bangun lah dah pagi nie , kata nak pergi jogging . "

kataku lembut sambil mengusap pipinya . dia megeluh bila tidurnya diganggu , aku terus mengusik hingga dia membuka mata .

" kenapa sayang ? ala abang nak tidur lah .. mengantuk nie .. "

katanya memujuk untuk membenarkan dia menyambung tidurnya . aku sekadar tertawa namun tetap keras menarik dia bangun dari tidur , dia bangun dengan malas dan terus ke kamar mandi .

" cepat mandi , sayang siapkan sarapan ye " . aku terus ke dapur untuk menyiapkan sarapan untuknya .

hampir 10 minit , aku nampak dia turun dari kamar dan menuju kearahku lantas pipiku dicium lembut . pagi itu kami cuma makan roti sandwich dan terus ke taman untuk bersenam satu aktiviti yang sering dilakukan bersama dan seperti selalunya larian dia tak mampu untuk aku atasi walaupun aku cuma bertubuh kecil .

namun itu 5 tahun dahulu ...

***

bunyi kaca berderai mengejutkan lamunanku , tanpa fikir panjang aku terus mengutip serpihan kaca yang jatuh akibat lamunan aku tadi . tangan yang berdarah akibat kaca itu tidak aku hiraukan . dia terus hampir dan membalut tanganku dengan kain , kami bertatapan mata kelu tanpa kata .

" sakit , lukanya dalam , nampak darahnya tapi luka disini ( hati ) lagi sakit lagi berdarah . "

kataku sambil menunjuk ke hati dan terus berlalu masuk ke kamar dan dia cuma tertunduk bisu ..


No comments: